80ndatel Rootsis leiutatud võimsa mootoriga crosskart on eriti populaarseks saanud Põhjamaades ja Lõuna-Euroopas, kus krossirajal on korraga ikka mitukümmend masinat. Mõnes mõttes on crosskart küll kallis auto, aga kiiruse ja jõudluse poolest kõige odavam, mida saab võrrelda kiiruse ja performance mõttes päris ralliautoga. Tegelikult võib ta olla isegi mingites oludes kiiruselt võrreldav WRC-autoga. 2018. a. Rally Estonia Elva linnakatsel oli crosskardite sprint enne ralliautosid, pärast aegu vaadates selgus, et esikolmikuga oldi poolteist sekundit kiiremad kui pärast samal katsel WRC-autod.
Crosskardid on üha menukamaks saanud just noorte hulgas. Kui tahta hakata mõistliku raha eest kiiresti sõitma, siis enne ralliautosse hüppamist on crosskart ideaalne kiiruse harjutamiseks. Tegelikult ralliauto juhtimist iga mees selgeks ei saagi, aga crosskart on kerge ja soodne pidada, tal ei ole väga palju võidusõiduosi, mitmeid varuosi võib saada tegelikult isegi poest. Näiteks roolilatt võib olla mõnel mudelil Volkswageni oma ja poolteljed Renault, mitte titaanist või tuuralumiiniumist nagu Lada VFTS-idel 80ndatel.
Võimsamad crosskardid on varustatud 750 või 850 kuupsentimeetriste neljasilindriliste mootoritega, milllel on ca 150 hobujõudu, seejuures kaalub ta ainult 430 kg, kiirendavad nad umbes kahe-kolme sekundiga nullist saja kilomeetrini tunnis ning tippkiirus võib olla kuni 200 km/h.